ویکی رضوی

تجربیات،آموزش ها، دل نوشته ها و ...

ویکی رضوی

تجربیات،آموزش ها، دل نوشته ها و ...

خوش آمدید .... .......... ..... لطفاً در صورت کپی برداری، منبع و آدرس این وبلاگ ذکر شود ..... تمامی پست های زیر شاخه "بهترین ها" همواره آپدیت خواهند شد
فا تولز - ابزار رایگان وبمسترساخت حرفه ای کد متن متحرک
ویکی رضوی

واحه یی در لحظه
سکوت سرشار از ناگفته هاست...
از سر نوشت تا سرنوشت تنهاییم!

بایگانی
نویسندگان
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۲۶ دی ۰۲، ۰۸:۳۳ - یاقوت ...
    🙃
  • ۲۲ دی ۰۲، ۰۹:۰۷ - یاقوت ...
    😬

۰

در تصادف چه باید کرد؟ چطور باید سازش کرد؟ کروکی چیست؟ و...

سریع بریم سر اصل مطلب. بصورت خلاصه در تصادف باید طرفین کنار خیابان یا جاده پارک کنند و جلوی عبور وسایل نقلیه رو نگیرن.

در صورت سازش سر مقصر بودن یا زیادن دیده بودن و نیز سر مبلغ میتونید مدارکتون رو رد و بدل کنید. مقصر بیمه و کارت ماشین رو میده و زیان دیده کارت ماشین رو. در صورت عدم توافق سر مبلغ میتونید طی کنید تا به بیمه رفته و مبلغ پیشنهادی بیمه را ملاک قرار دهید. یعنی اگر مقصر قبول کرد نقدی بده اگر نه از بیمه بگیرید. در نمایندگی بیمه عکس هر دو ماشین گرفته می شود و بعد از تهیه کپی از مدارک هر دو طرف به همراه عکس چاپ شده اقدام به تکمیل فرم خواهد شد. داشتن شماه حساب و شبای حساب لازم است. بعد از تکمیل مدارک مرحله بعدی مراجعه به کارشناس مستقر در بیمه است تا تعیین مبلغ نماید در این مرحله غالباً حضور مقصر الزامی نیست.

نکته مهم: حتماً قبل از مراجعه از ریز خسارتها لیست بردارید تا چیزی از قلم نیوفتد. در مرحله تکمیل مدارک حواستون باشم مشخصات فرد مقصر رو یادداشت کنید یا عکس بگیرید تا در صورت لزوم مانند اقدام به شکایت برای جبران اٌفت خودرو بتوانید مشخصات فرد رو بدهید.

اما خلاصه ای از بحث شکایت برای جبران  اٌفت ماشین: اگر احساس میکنید که این مبلغ بالای دو میلیون تومان است اینکار را بکنید وگرنه بیخیال شوید. چون باید اول به پیشخوان دفاتر قضایی مراجعه و با تهیه کد سنا بایستی در صف طویل ثبت شکوائیه منتظر باشید. برداشتن مدارک ماشین یادتان نرود. مثل کارت ماشین. در این مرحله حدود 150 تا 200 هزار تومان باید پیاده شده و منتظر اس ام اس باشید تا خبر مراجعه به سامان و شعبه حل اختلاف برایتان بیاید. در مراجعه به شعبه حل اختلاف هم بایستی کارت بانکی خود را بردارید چون در این مرحله حدود 300 تا 400 هزار تومان باید پیاده شوید. با واریز مبلغ بایستی مابقی مراحل مانند مراجعه به کارشناس راهور و... را طی کنید. یک پروسه ی طولانی و هزینه بر!

نتیجه: در ایران مجرم بودن راحت تر و کم هزینه تره انگار! یعنی اگر شاکی پول نداشته باشه رسماً نمیتونه شکایت کنه!

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی