ویکی رضوی

تجربیات،آموزش ها، دل نوشته ها و ...

ویکی رضوی

تجربیات،آموزش ها، دل نوشته ها و ...

خوش آمدید .... .......... ..... لطفاً در صورت کپی برداری، منبع و آدرس این وبلاگ ذکر شود ..... تمامی پست های زیر شاخه "بهترین ها" همواره آپدیت خواهند شد
فا تولز - ابزار رایگان وبمسترساخت حرفه ای کد متن متحرک
ویکی رضوی

واحه یی در لحظه
سکوت سرشار از ناگفته هاست...
از سر نوشت تا سرنوشت تنهاییم!

بایگانی
نویسندگان
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۲۶ دی ۰۲، ۰۸:۳۳ - یاقوت ...
    🙃
  • ۲۲ دی ۰۲، ۰۹:۰۷ - یاقوت ...
    😬

۰

در زیر اسامی غمگین ترین کشورهای جهان را می‌بینید:

رتبه اول: افغانستان

رتبه دوم: سودان جنوبی

رتبه سوم: زیمبابوه

رتبه چهارم: رواندا

رتبه پنجم: جمهوری آفریقای جنوبی

رتبه ششم: تانزانیا

رتبه هفتم: بوتسوانا

رتبه هشتم: یمن

رتبه نهم: مالاوی

رتبه دهم: هند

طبق گزارش شادترین کشورهای دنیا در سال ۲۰۲۰ کشور افغانستان با کسب امتیاز ۲٫۵۶۷ از ۱۰ و رتبه‌ی ۱۵۳ لیست، لقب غمگین ترین کشور دنیا را به خود اختصاص داده است. قبل از آن کشور سودان جنوبی با امتیاز ۲٫۸۱۷ در رتبه‌ی ۱۵۲ و کشور زیمبابوه با امتیاز ۳٫۲۹۹ در رتبه‌ی ۱۵۱ قرار گرفته‌اند. کشور زیمبابوه در گزارش شادترین کشورها امسال با امتیاز ۳٫۱۶۰ رتبه‌ی آخر در بین ۹۵ کشور را بدست آورده است.

در رده‌های بعدی کشور رواندا با امتیاز ۳٫۳۱۲، جمهوری آفریقای مرکزی با امتیاز ۳٫۴۷۶، تانزانیا با امتیاز ۳٫۴۷۶، بوتسوانا با امتیاز ۳٫۴۷۹، یمن با امتیاز ۳٫۵۲۷ ، مالاوی با امتیاز ۳٫۵۳۸ و هند با امتیاز ۳٫۵۷۳ قرار دارند. این در حالی است که خوشبخت‌ترین کشور جهان فنلاند با امتیاز ۷٫۸۰۹ در صدر این جدول خودنمایی می‌کند. به اختلاف امتیاز افغانستان به عنوان غمگین ترین کشور دنیا و فنلاند به عنوان شادترین کشور دنیا دقت کنید.

غمگین ترین کشور دنیا کجاست ؟

افغان‌ها به عنوان غمگین‌ترین مردم دنیا شناخته می‌شوند. در سال گذشته کشور افغانستان با کسب کمترین امتیاز در رتبه‌ی آخر لیست شادترین کشورهای جهان قرار داشت. این کشور با سرانه تولید ناخالص داخلی پایین خود، نرخ امید به زندگی بسیار کمی دارد. علاوه بر این رشد جمعیت در این کشور از توسعه اقتصادی پیشی گرفته است. بیشتر افغان‌ها در مناطق روستایی در گروه‌های قبیله‌ای زندگی می‌کنند و فقط ۱۰% جمعیت این کشور در پایتخت آن، شهر کابل حضور دارند. دومین شهر بزرگ کشور افغانستان شهر قندهار است که کمتر از ۴۰۰۰۰۰ نفر جمعیت دارد.

سودان جنوبی نیز با سرانه تولید ناخالصی داخلی و امید به زندگی پایین اما درصد سخاوت بالاتر قبل از افغانستان قرار گرفته بود. فاکتوری که در مورد کشور سودان نرخ بسیار پایینی داشت مربوط به آزادی شخصی است که باعث شده است این کشور در بین غمگین ترین کشورهای جهان حضور یابد.

ایران در این لیست چه جایگاهی دارد؟

در گزارش شاد‌ترین کشورهای دنیا در سال ۲۰۲۰ کشور ایران با کسب ۴٫۶۷۲ امتیاز  در رتبه‌ی ۱۱۸ قرار داشت. اختلاف رتبه‌ی ایران با خوشبخت‌ترین کشور جهان؛ فنلاند ۱۱۷ پله و با غمگین‌ترین کشور جهان افغانستان ۳۵ پله است. جالب است بدانید که بعد از ایران فقط کشورهایی همچون اردن، موزامبیک، کنیا، فلسطین، تونس، میانمار، ماداگاسکار و برخی کشورهای دیگر حضور دارند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی