ویکی رضوی

تجربیات،آموزش ها، دل نوشته ها و ...

ویکی رضوی

تجربیات،آموزش ها، دل نوشته ها و ...

خوش آمدید .... .......... ..... لطفاً در صورت کپی برداری، منبع و آدرس این وبلاگ ذکر شود ..... تمامی پست های زیر شاخه "بهترین ها" همواره آپدیت خواهند شد
فا تولز - ابزار رایگان وبمسترساخت حرفه ای کد متن متحرک
ویکی رضوی

واحه یی در لحظه
سکوت سرشار از ناگفته هاست...
از سر نوشت تا سرنوشت تنهاییم!

بایگانی
نویسندگان
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۲۶ دی ۰۲، ۰۸:۳۳ - یاقوت ...
    🙃
  • ۲۲ دی ۰۲، ۰۹:۰۷ - یاقوت ...
    😬

آخرین مطالب

۷ مطلب در فروردين ۱۴۰۲ ثبت شده است

امروز به صورت رسمی آلمان از انرژی هسته ای و برنامه اتمی خداحافظی کرد. حتی کمبود انرژی به دنبال جنگ اوکراین این غول صنعتی و تکنولوژی دنیا را از تصمیم خود منصرف نکرد. آلمان پس از واقعه انفجار در نیروگاه اتمی فوکوشیمای ژاپن در سال 2011 میلادی تصمیم به این کار گرفت. تفکر منطقی و آینده نگری اصولی تفسیر این کار آلمانی هاست. کشوری که رفاه و آسایش فردای ملت خویش را امروز می بیند و برای ده ها و حتی صدها سال بعد برنامه دارد. این است تفاوت یک کشور جهان اول از نوع منطقی و عاقل با کشورهای دیگر...

خیزید عاشقان که سوی آسمان رویم
دیدیم این جهان را تا آن جهان رویم
نی نی که این دو باغ اگر چه خوش است و خوب
زین هر دو بگذریم و بدان باغبان رویم
سجده کنان رویم سوی بحر همچو سیل
بر روی بحر زان پس ما کف زنان رویم
زین کوی تعزیت به عروسی سفر کنیم
زین روی زعفران به رخ ارغوان رویم
از بیم اوفتادن لرزان چو برگ و شاخ
دل‌ها همی‌طپند به دارالامان رویم
از درد چاره نیست چو اندر غریبییم
وز گرد چاره نیست چو در خاکدان رویم
چون طوطیان سبز به پر و به بال نغز
شکرستان شویم و به شکرستان رویم
این نقش‌ها نشانه نقاش بی‌نشان
پنهان ز چشم بد هله تا بی‌نشان رویم
راهی پر از بلاست ولی عشق پیشواست
تعلیممان دهد که در او بر چه سان رویم
هر چند سایه کرم شاه حافظ است
در ره همان به‌ست که با کاروان رویم
ماییم همچو باران بر بام پرشکاف
بجهیم از شکاف و بدان ناودان رویم
همچون کمان کژیم که زه در گلوی ماست
چون راست آمدیم چو تیر از کمان رویم
در خانه مانده‌ایم چو موشان ز گربگان
گر شیرزاده‌ایم بدان ارسلان رویم
جان آینه کنیم به سودای یوسفی
پیش جمال یوسف با ارمغان رویم
خامش کنیم تا که سخن بخش گوید این
او آن چنانک گوید ما آن چنان رویم

روز گذشته یک فیلم از اعتراض یک مثلاً عامر به معروف به حجاب دو خانم در فروشگاهی منتشر شد. در این ویدئو پس از دقایقی فرد مذکور با سطل ماست به دو خانم مذکور حمله میکند. وی سطل ماست را بر سر آنها میکوبد. باید گفت متاسفانه این برخورد بسیار زشت و زننده است. باید توجه داشت که اگر هدف از این کار یک فعالیت دینی و مذهبی است، باید با ادب و احترام و آنهم در حد یک نوع درخواستی مشابه خواهش باشد نه بصورتی تند و با پرخاشگری و حمله به هموطن خود. متاسفانه باید گفت نوع برخورد و قوانین موجود در مسایل اینچنینی و مشابه دچار مشکلات زیادی است. این نوع رفتارها باعث ایجاد اختلاف و نفرت افروزی در بین مردم خواهد و دود آن در چشم همه خواهد رفت. ایجاد تفرقه در بین مردم تنها یکی از مضرات این نوع رفتارها است.

در طول مدت حدود نزدیک به 4 سال شیوع و گسترش کرونا در سطح جهان شاهد وقایع بسیاری بودیم. از عدم راهبری درست و مدیریت سازمان جهانی بهداشت تا عدم کفایت برخی کشورها در کنترل کرونا. همچنین برخی کشورها متاسفانه همکاری مناسبی با سازمان جهانی نداشتند. چین هم به نوبه ی خود شاید مهمترین کشور در عدم پاسخگویی مناسب به سازمانی بهداشت جهانی بود و همچنین کشوری بود که مبداء ویروس کرونا بود. هنوز هم مشخص نیست که منشاء ویروس از کجا بود. از آزمایشگاه بود یا منشاء حیوانی داشت. آیا این گسترش اولیه بصورت عمدی بوده است یا نه! بسیاری از کشورها با دستکار در تعاریف بیماری و مواردی مانند مشکوک و مثبت و نیز در روش و شیوه آمارها اقدام به کاهش آمار مبتلایان و موارد فوتی خود کردند. تجارت ماسک و هندراب و لوازم نمونه گیری در دنیا به واسطه پاندمی کرونا بسیار پرسود بود. و چین هم از این فرصت نهایت استفاده(سواستفاده) را کرد. بهرحال این پاندمی هم در آستانه خاموشیه اما تاریخ قطعاً این پاندمی را به عنوان مرموزترین پاندمی به یاد خواهد سپرد. پاندمی که در آخرین روز سال 2019(۲۰۱۹٫۱۲٫۳۱) شروع شد و تا الان هم بصورت خفیف ادامه دارد.

شوپنهاور یکی از عجیب ترین فیلسوفان تاریخ است. کج خلق اما مهربان! او میگفت "ازدواج کردن بهترین راه برای متنفر شدن از یکدیگر است". همچنین میگفت میزان سر و صدایی که یک انسان میتونه تحمل کنه با ضریب هوشی و فعالت ذهنی او نسبت عکس داره. او میگفت "هستی انسان باید نوعی اشتباه باشد".

دستگاه فکری شوپنهاور: ساختار جهان بینی شوپنهاور میگه جهان و هر پدیده ای که در آن هست دو بعد دارد، یکی تصویر واقعیت و دیگری نیروی پنهان.

فرض کنید موجهای اقیانوس را به کسی نشان دهید. اگر آدم عادی باشد، فقط موجها را میبیند(تصویر واقعیت) اما اگر یک فیلسوف باشد، علاوه بر موج دنبال علت موج و عوامل ایجاد کننده آن نیز می گردد(نیروی پنهان).

عشق و هوس و آمیزش جنسی هم از نظر شوپنهاور تصویر واقعیت است و نیروی پهان در اینجا موضوع و پدیده ای است که شوپنهاور به آن می گوید: "اراده معطوف به حیات".

در زندگی های امروز این تفکیک را به خوبی می توانیم درک کنیم. شوپنهاور می گوید در طبیعت نیروی پنهانی وجود دارد به نام "اراده ی معطوف به حیات" که انسان و موجودات زنده را وا می دارد که عاشق بشن یا از همدیگر خوششان بیاد و باهمدیگر وارد رابطه ی جنسی شوند و نهایتاً بقا را استمرار بخشند. اما زمانی که گرفتار مشقت های زندگی و فرزندآوری و بچه داری می شوند تازه می فهمند که چقدر سخت است و شاید از همدیگر هم متنفر شوند...

اخیراً بزرگواران بالادستی طرحی رو از مغزهای محترمشون منتشر کردن که طی آن به قول خودشون بد حجاب ها و بی حجاب ها رو میخوان به روشهای جدید و مدرن و متمدنانه نقره داغ کنن. جریمه نقدی، بستن اینترنت خط موبایل، ابطال گواهینامه از این موارد هست. از مسئولین باهوش، متفکر و دلسوز خواهشمندیم مواردی مانند انتقال به پارکینگ و ابطال شناسنامه را نیز مد نظر داشته باشند.

الان که این پست رو میخونین شما هم مثل من زنده هستید و این نوروز رو تجربه کردید. نوروزی غمگین تر از همیشه، سخت تر و سنگین تر... اما کاش اینطور نبود، ولی هست. همه ما در جبری از زمان و مکان گرفتاریم. با انواع حسرتها و آرزوها روزها را سپری می کنیم. سالی که گذشت شاید سخت ترین سال خیلی از ماها بوده باشه، سالی که پر بود از سختی ها و غم ها. با این وجود نمی توان از امید حرفی نزد. امید، شاید کم سو باشد، اما هست. ولی من خودم که دارم به زور ادامه میدم. دیگه انسان هم صبری داره! جایی میرسه خسته میشی. جایی میرسه که میخوای بشینی و دیگه ادامه ندی. مگه آدمی چقدر توان داره...