ویکی رضوی

تجربیات،آموزش ها، دل نوشته ها و ...

ویکی رضوی

تجربیات،آموزش ها، دل نوشته ها و ...

خوش آمدید .... .......... ..... لطفاً در صورت کپی برداری، منبع و آدرس این وبلاگ ذکر شود ..... تمامی پست های زیر شاخه "بهترین ها" همواره آپدیت خواهند شد
فا تولز - ابزار رایگان وبمسترساخت حرفه ای کد متن متحرک
ویکی رضوی

واحه یی در لحظه
سکوت سرشار از ناگفته هاست...
از سر نوشت تا سرنوشت تنهاییم!

بایگانی
نویسندگان
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۲۶ دی ۰۲، ۰۸:۳۳ - یاقوت ...
    🙃
  • ۲۲ دی ۰۲، ۰۹:۰۷ - یاقوت ...
    😬

۰

صحبت کردن در باره ی "دیجی کالا" بسیار سخت است! یا باید همزمان کارشناس رشته های آتی-تی، فروش اینترنتی، روانشناسی فروش و... باشی، یا باید سالها مشتری و طرفدارش بوده و یا اینکه در آنجا کار کرده باشی.

بنده سالهاست(شاید نزدیک به 10 سال) که مشتری پروپاقرص دیجی کالا هستم و تا الان حدود 200 بار خرید کرده ام(چه برای خودم و چه برای دیگران)، و در هر بار خرید بصورت متوسط 5 قلم کالا خریداری کرده ام.

در طی این سالها این کمپانی بزرگ پوست اندازی های زیادی را انجام داده است. برخی از این پوست اندازی ها و تحول ها اختیاری بوده اند و برخی اجباری و به جبر وضعیت بازار و ضرورت رقابت با رقبایی که شاید بزرگ نبودند اما خطرناک به حساب می آمدند. رقبایی مثل بامیلو.

من اینجا در مورد این که این کمپانی مال چه کسی است و چه مقدار فروش دارد و از این دسته اطلاعات نمیخواهم بنویسم. چون این موارد در وب سایتهای قابل دسترسی است. فقط این مقدار بگویم که شروع کار با شراکت دو برادر انجام گرفت و از دوربینهای عکاسی و چند موبایل ساده شروع کردند.

دیجی کالا در دو سال اخیر با شروع دوره ی تنش اقتصادی و کاهش شدید قدرت خرید مردم، علیرغم تنشهای زیاد و اخراج تعداد قابل توجهی از پرسنل خود، با تدبیر مدیران خود بدرستی توانست شاید علیرغم میل باطنی خودشان و همینطور میل باطنی خریداران قدیمی و باوفایشان دست به یکسری تغییرات زده و خود را حفظ کند! چنانچه شاید تعداد زیادی از خریداران قدیمی و باوفای خود را در این راه از دست داد، اما چیزی که به دست آورد بزرگ بود. این چیزها بصورت کلی شامل حفظ جایگاه دیجی کالا به عنوان بزرگترین فروشگاه اینترنتی ایران بود، به طوری که بزرگترین رقیب خود را از میدان به در کرده و به کلی از هستی ساقط اش کردند. این رقیب کسی نبود جز کمپانی "بامیلو".

دیجی کالا با ترفندهای مختلف و ریز و درشت و با روانشناسی خوب توانست خود را در این اقیانوس پرتلاطم حفظ کند. مسائلی که در سالهای گذشته چه در برهه ی قبل از تنش اقتصادی چه بعد از آن باعث حفظ دیجی کالا شد به صورت کلی به شرح زیر است:

1- سرمایه گذاری روی تولید محتوا به صورتهای گوناگون(از به کارگیری دوبلور معروف و خوش صدا تا ایجاد وبسایت دیجی کالا مگ و تولید ویدئوهای بررسی و آموزشی)

2- ایجاد بخش سوپرمارکت و سایر بخشهایی که شاید سود بسیار جزئی دارند(در حال حاضر)

3- ایجاد پلیس مارکت(واسطه گری فروش)

4- و...

هرچند گفتم با این کارها شاید در خوش بینانه ترین حالت حدود 10% از مشتری های قدیمی و وفادار خود را از دست داد(که از نظر من مهم است) ولی در عوض مشتری های خرید اولی زیادی هر چند در غالب فرش های با مبالغ کم و در چهارچوب فروشهای سوپرمارکتی به دست آورد.

نهایتاً این غول ساکت، همچنان به راه خود ادامه می دهد و بدون سروصدای زیاد و بصورت چراغ خاموش همچنان بزرگترین فروشگاه اینترنتی ایران است و به جرات می توان گفت 70% فروش اینترنتی ایران دست دیجی کالا است.

 

در پستی جداگانه معایب و مزایای خرید از دیجی کالا را در حال حاضر خواهم گفت، و همینطور جواب این سئوال که آیا خرید اینترنتی خوب است یا نه؟! و نیز جواب این سئوال که آیا از دیجی کالا خرید بکنیم یا خیر؟! را خواهم داد...

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی