ویکی رضوی

تجربیات،آموزش ها، دل نوشته ها و ...

ویکی رضوی

تجربیات،آموزش ها، دل نوشته ها و ...

خوش آمدید .... .......... ..... لطفاً در صورت کپی برداری، منبع و آدرس این وبلاگ ذکر شود ..... تمامی پست های زیر شاخه "بهترین ها" همواره آپدیت خواهند شد
فا تولز - ابزار رایگان وبمسترساخت حرفه ای کد متن متحرک
ویکی رضوی

واحه یی در لحظه
سکوت سرشار از ناگفته هاست...
از سر نوشت تا سرنوشت تنهاییم!

بایگانی
نویسندگان
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۲۶ دی ۰۲، ۰۸:۳۳ - یاقوت ...
    🙃
  • ۲۲ دی ۰۲، ۰۹:۰۷ - یاقوت ...
    😬

۲

بر سر دوراهی!

سوال مهم و اساسی برای گوشی بازها یا حتی غیر گوشی بازها که هیچ وقت جوابی قاطعانه برایش وجود نداشته این است که بالاخره اندروید یا آی او اس!

در این پست میخوام تجربیات خودم رو براتون بیان کنم.

تا همین چند سال پیش طرفداران آی او اس علاوه بر لاکچری بودن آیفون! بر عملکرد و هماهنگی بالای آی او اس با سخت افزار تاکید داشتن، که این موضوع در بهترین حالت بود(یعنی هیچ مویی لای درزش نمیرفت) ولی خب خاصاً در ایران اکثرا افرادی که آیفون داشتند و دارند دلیلی منطقی و علمی بر ارجحیت آیفون خود به دیوایس های اندرویدی ندارند. اما تجربه ای که من خود دارم علاوه بر موضوع بسیار مهم هماهنگی بالای نرم افزار با سخت افزار در آیفون، دیزاین بسیار عالی و متریال درجه یک در ساخت آیفون و حتی سایر دیوایسهای اپل یک برتری بزرگی بود و هست! اما چند سالی است که کمپانی های مطرح و حتی غیر مطرح با قرار دادن رم و چیپستهای قوی در کالبد گوشی های خود در زمینه سرعت عمل اجرای نرم افزارها، میدان رقابت را بر اپل تنگ کردند و قادر هستند تمامی دستورات و اجرای بازیهای سنگین را بدون هنگ و لگ اجرا نمایند. اما هنوز هم در زمینه دیزاین و مخصوصاً متریال دیوایسهای اپل رقیبی سرسختی ندارند! هر چند دیزاینهای کمپانی های مثل سامسونگ، شاوومی(تلفظ درستشه)، ال جی، نوکیا و حتی اچ تی سی نیز به مراتب نسبت به سالهای قبل خیلی بهتر شده است. البته اینجا لازم است عنوان کنم که دیزاین شاوومی نه تنها در زمینه گوشی بلکه در زمینه گجت های دیگری مثل پاوربانک، پریزها و کیتهای هوشمند، اسپیکر و... بسیار عالی بوده به حدی که جدیداً به اپل چینی معروف شده اس! مخصوصاً لپ تاپ و تبلت های شاوومی در آینده ای نه چندان دور رقیبی جدی در زمینه دیزاین و متریال برای اپل خواهند شد(همچنان که الان هم حرفی برای گفتن دارند).

ولی در زمینه اپن سورس بودن و راحتی عمل کاربران(user friendly) بودن این دیوایس های اندرویدی و خاصاً پرچمداران(flagship) میدان عمل در دست اندرویدی هاست چنانچه الان پرچمدارانی مانند گلکسی اس 10 و نوت 9 یا هواووی میت و پی 20 پرو و همچنین شاوومی می 9 یا اچ تی سی یو 12 پلاس بسیار یوزرفرندلی تر از آیفون ایکس اس یا ایکس اس مکس هستند.

در مورد سکوریتی آیفونها رقیبی ندارند و پادشاه بلامنازع میدان هستند. البته این مورد مفصلاً جای بحث دارد چرا که این امکان با بسته بودن سورس سیستم عامل IOS به دست آمده و همین بسته بودن باعث ایجاد سختی هایی در برخی عملکردها می شود! و به نظر من هنر این است که با باز بودن سیستم عامل و سورس های آن بتوان به سکوریتی بالا دست یافت.

نهایتاً در حال حاضر پرچمداران در موارد مختلف به قرار زیر هستند:

دیسپلی: Galaxy s10

دوربین:  Huawei P20 pro & Mate20 pro

چیپست: iPhone xsmax

نظرات  (۲)

۲۳ اسفند ۹۷ ، ۱۱:۲۷ جناب منزوی
من که تجربه خودم رو با نوکیا معموای شروع کردم و یهویی سر از سامسونگ pro در آوردم :))
ازش راضی هستم
آیفون تو ایران محدودیت نداره؟ از نظر خدمات؟
پاسخ:
ممنون از کامنت شما
سامسونگ PRO !  چه مدلیه من نشنیدم!
خدمات آیفون، اگه منظورتون خدمات پس از فروش و گارانتیه که تو ایران بصورت رسمی نداریم و هیچ اپل استور رسمی در ایران وجود ندارد و شرکت ها و فروشگاه ها بصورت شرکتی گارانتی می کنند.
در مورد اپ استور هم که هر موقع یک داستانی وجود داره. بعضی مواقع اپ استور کلا برای آی پی های ایران مسدوده، الان هم که اپ های ایرانی دچا مشکل شده اند. ولی خب من خودم تو این چند سال یک ترفندی بوده که کارم رو راه بندازم...
۲۳ اسفند ۹۷ ، ۱۳:۰۹ جناب منزوی
مدل Galaxy J5 Pro چیز خوبیه
پاسخ:
بله... در مورد گجت ها، مناسب و بودن و خوب بودن بستگی به میزان انتظارات و حجم کاربری هر فردی داره و مهم اینه که خودتون راحت باشید با اون گجت

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی