ویکی رضوی

تجربیات،آموزش ها، دل نوشته ها و ...

ویکی رضوی

تجربیات،آموزش ها، دل نوشته ها و ...

خوش آمدید .... .......... ..... لطفاً در صورت کپی برداری، منبع و آدرس این وبلاگ ذکر شود ..... تمامی پست های زیر شاخه "بهترین ها" همواره آپدیت خواهند شد
فا تولز - ابزار رایگان وبمسترساخت حرفه ای کد متن متحرک
ویکی رضوی

واحه یی در لحظه
سکوت سرشار از ناگفته هاست...
از سر نوشت تا سرنوشت تنهاییم!

بایگانی
نویسندگان
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۲۶ دی ۰۲، ۰۸:۳۳ - یاقوت ...
    🙃
  • ۲۲ دی ۰۲، ۰۹:۰۷ - یاقوت ...
    😬

۰

Drone در معنی لغوی به معنای بشقاب پرنده است . آنچه در ویکی پدیا در مورد Drone آمده است: به دنیای فرازمینی و بشقاب پرنده ها اشاره می کند . اما خب این کلمه معانی گسترده تری دارد . در ویکی پدیا فارسی از این کلمه به معنای پهپاد یاد می شود . پهپاد نیز به معنای پرنده هدایت پذیر از راه دور است . پهپاد و drone ها بسیار مورد علاقه و پسند مخاطبان است و فیلم هایی نیز در این زمینه ساخته شده است . شاید این بشقاب پرنده ها بیانگر وجود موجودات فرازمینی هستند و ارتباطی که بین دنیای ما و آن ها وجود دارد.

با محبوبیت drone ها بسیار واضح بود که محصولات تفریحی سرگرمی هوایی و پروازی به سرعت در میان مردم رسوخ کند و با استقبال بی نظیری مواجه شود . در دهه اخیر بازار مولتی روتور های بدون سرنشین بسیار داغ شده است . به گونه ای که در تمامی رنج های قیمتی و با ویژگی های متنوع پرنده های بسیاری به بازار جهانی عرضه شده است . مولتی روتور ها دارای دامنه ی بسیار گسترده ای از پرنده های مختلف هستند از جمله کواد کوپتر ها . چندی پیش حدود 4 الی 5 سال گذشته نام Drone بسیار بر سر زبان ها افتاد . Drone در زبان انگلیسی به معنای هواپیمای بدون سرنشین است و در زبان فارسی نیز تقریبا با این معنا و مفهوم معروف شد . در چند ساله ی اخیر پرنده های بدون سرنشین عمود پروازی به بازار آمده اند که برای مصارف و جنبه های مختلفی از آن ها استفاده می شود.

در سال های اولیه به چنین پرنده هایی که برای مصارفی همچون تفریح و سرگرمی وارد بازار شدند Drone گفته می شد . Drone ها بسیار سریع جای خود را میان افراد علاقه مند به پرواز پیدا کردند . البته لازم بذکر است کلمه Drone به سرعت جای خود را به کلمه کواد کوپتر داد . پیش پا افتاده ترین کاربرد آن ها تصویربرداری و فیلم برداری هوایی است . اما بی شک آینده ای درخشان در انتظار آن هاست و کاربرد های بسیار متفاوتی پیدا خواهند کرد.

اشکال مختلف drone ها

یک پهپاد می تواند در قالب های مختلفی ارائه شود . به طور مثال هگزاکوپتر نوعی پهپاد است چرا که به واسطه رادیو کنترل تا میزان برد رادیویی مجاز هدایت و کنترل می شود و بدون سرنشین است . هواپیما کنترلی نیز به همین صورت . در واقع مولتی روتور ها می توانند نوعی پهپاد باشند . البته در عرف امروز پهپاد برای هواپیما های مدل و کوادکوپتر ها به کار نمی رود چون جنبه های مهم تر و حساس تری از تفریح و سرگرمی و یا عکاسی و فیلم برداری هوایی دارند . مولتی روتور ها انواع مختلفی دارند و پرنده های عمود پرواز بدون سرنشینی هستند که برای تیکاف و لندینگ به محیط بزرگی نیاز ندارند و به سادگی در یک محیط کوچک نیز می توان آن ها را به پرواز در آورد و نشاند.

انواع Drone ( دِرون )

  • سینگل کوپتر یا تک موتوره
  • دوال کوپتر یا مولتی روتور 2 موتوره
  • تری کوپتر یا مولتی روتور 3 موتوره
  • کواد کوپتر یا مولتی روتور 4 موتوره (رایج ترین نوع Droneها)
  • پنتا کوپتر یا مولتی روتور 5 موتوره
  • هگزا کوپتر یا مولتی روتور 7 موتوره
  • اوکتا کوپتر یا مولتی روتور 8 موتوره

سینگل و دوال کوپتر ها مولتی روتور های رایجی نیستند و در طراحی و تولید آن ها از یک و دو موتور استفاده می شود . معمولا برای نمونه های آزمایشی و یا استفاده های خاص از آن ها بهره گرفته می شود وگرنه مدل های رایج و محبوبی نیستند و کاربران ترجیه می دهند از مدل هایی که بیش از دو موتور دارند استفاده کنند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی