ویکی رضوی

تجربیات،آموزش ها، دل نوشته ها و ...

ویکی رضوی

تجربیات،آموزش ها، دل نوشته ها و ...

خوش آمدید .... .......... ..... لطفاً در صورت کپی برداری، منبع و آدرس این وبلاگ ذکر شود ..... تمامی پست های زیر شاخه "بهترین ها" همواره آپدیت خواهند شد
فا تولز - ابزار رایگان وبمسترساخت حرفه ای کد متن متحرک
ویکی رضوی

واحه یی در لحظه
سکوت سرشار از ناگفته هاست...
از سر نوشت تا سرنوشت تنهاییم!

بایگانی
نویسندگان
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۲۶ دی ۰۲، ۰۸:۳۳ - یاقوت ...
    🙃
  • ۲۲ دی ۰۲، ۰۹:۰۷ - یاقوت ...
    😬

۲

mars1

مارس وان یک سازمان غیرانتفاعی برای فرود آوردن نخستین انسان‌ها در مریخ و ایجاد یک کلونی دائمی انسان جهت اسکان انسان در مریخ است. این شرکت توسط کارآفرین هلندی باس لانس‌دورپ در سال ۲۰۱۰ تأسیس شد. برنامه این پروژه، امکان تحقق از نظر فنی و مالی و همچنین مسائل اخلاقی مربوط به آن به طور گسترده از جانب دانشمندان، مهندسان و فعالان صنعت هوافضا مورد انتقاد قرار گرفته است.

طبق برنامه اولیه اعلام شده، در سال ۲۰۱۶ (تغییر یافته به ۲۰۲۴) یک مریخ‌نشین رباتیک و یک ربات مداری پرتاب می‌شوند وسپس یک گروه چهار نفره از انسان‌ها در سال ۲۰۲۳ (تغییر یافته به ۲۰۳۲) بر روی مریخ فرود خواهد آمد. یک گروه چهار نفره از فضانوردان نیز هر دو سال به آنها افزوده می‌شود. از منابع درآمد اصلی پیشنهاد شده برای این پروژه، یک برنامه تلویزیونی واقع‌نما از سفر داوطلب‌ها است.

در فوریه ۲۰۱۵، شرکت‌های طرف قرارداد مارس‌وان برای ساخت ربات‌های مرحله نخست، اعلام کردند که مطالعات اولیه به پایان رسیده، اما هنوز از طرف مارس‌وان با آن‌ها تماسی حاصل نشده، و فعالیت‌ها متوقف شده است.

داوطلبان

در ابتدا کل داوطلبان سفر به مریخ دویست و دو هزار نفر بودند که هزار و پنجاه و هفت نفر از آنان برای بررسی‌های بعدی انتخاب شدند.  از میان این تعداد، در تاریخ ۲۱ فوریه ۲۰۱۵ تنها ۱۰۰ نفر باقی مانده‌اند. این ۱۰۰ نفر شامل ۳۹ نفر از آمریکا، ۳۱ نفراز اروپا، ۱۶ نفر از آسیا، ۷ نفر از آفریقا، و ۷ نفر از اقیانوسیه هستند، که این شرکت قصد دارد در نهایت ۲۴ نفر را در ۶ گروه ۴ نفره به سیاره مریخ بفرستد. این افراد برای سفر به مریخ باید ۷ سال آموزش ببینند و سپس در سال ۲۰۲۳ نخستین گروه طی سفر ۷ ماهه با امکانات و تجهیزات لازم به این سیاره سفر خواهند کرد. آنها باید چالش‌های زیادی را پشت سر بگذارند تا در میان ۲۴ نفر نهایی برای سفر یک طرفه به مریخ باشند.

از ایران

در میان این صد نفر سه ایرانی با نامهای سعید قندهاری ۳۴ ساله (فرزند قربانعلی قندهاری، نمایندهٔ اسبق مردم گرگان و آق قلاصادق مدرسی ۳۰ ساله و الهه نوری ۲۱ ساله حضور دارند. آنها تا کنون تمام این مراحل را با موفقیت پشت سر گذاشته‌اند.

نظرات  (۲)

۱۵ آبان ۹۷ ، ۰۸:۴۶ جناب منزوی
خیلی هیجان داره :)
پاسخ:
بله خیلی
مخصوصاً اینکه بدون بازگشته...!  :)
۱۵ آبان ۹۷ ، ۱۱:۱۰ امید شمس آذر
فکر نمیکنم فرود انسان بر مرّیخ به این زودی محقّق بشه.
پاسخ:
چرا؟!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی